استراتژی و برنامه اجرایی رشد ما

هدف ما ترویج زندگی پایا است.

با این هدف فعالیت می‌کنیم و به کسب‌وکار می‌پردازیم. از این طریق الهام‌بخش فعالیت‌های نوآورانه و عملکردی استثنایی هستیم.

باور داریم کسب‌وکارهای موفق آینده، کسب‌وکارهایی هستند که تغییرات شگرف در زندگی افراد را در سراسر جهان پیش‌بینی می‌کنند و به آن پاسخی متناسب می‌دهند.

بیش از هر زمان دیگری اطمینان داریم که شرایط برای تمرکز تلاش‌هایمان در حوزه پایایی، بر چهار اولویت اساسی که در آن‌ها می‌توانیم بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشیم، فراهم است: اقلیم، طبیعت، پلاستیک‌ها و معیشت.

رشد پایا

ما در حوزه‌های مسئولیت‌پذیری و پیشگامی در کسب‌وکار، پیشینه‌‌ای طولانی داریم. این پیشینه به دوران بنیان‌گذاران ما، ویلیام لیور، بازمی‌گردد که بیش از ۱۰۰ سال پیش یکی از نخستین برندهای هدفمند جهان، Sunlight Soap، را معرفی کرد. امروزه این روحیه همچنان در بطن شیوه مدیریت شرکت قرار دارد.

ما تلاش می‌کنیم نه‌تنها آسیب کمتری به سیاره و جامعه‌مان برسانیم، بلکه اقدامات مثبت بیشتری انجام دهیم. ما می‌خواهیم در مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی که جهان با آن‌ها روبرو است، فعالانه عمل کنیم و با محصولات نوآورانه، پایا و باکیفیت خود، زندگی مردم را بهبود بخشیم.

این رویکرد، شیوه رشد کسب و کار ما را شکل داده است.

حوزه‌های فعالیت

ما نشان خواهیم داد که مدل کسب‌وکارمان رشد پیوسته و رقابتی را به همراه دارد و در یک‌سوم از حوزه‌های برتر صنعت ما، آورده‌های مالی را به ارمغان می‌آورد.

  • ما گستره محصولاتی با رشد بالا و پیوسته ایجاد خواهیم کرد.
  • ما با برندهای خود که از برتری بی‌نظیری برخوردارند، موفق خواهیم شد.
  • به رشد در بازارها و گستره‌های کلیدی محصولات سرعت می‌بخشیم.
  • در کانال‌های کلیدی پیشتاز خواهیم بود.

چگونه موفق شوید

برای شکوفایی کامل ظرفیت‌ها و سرعت‌بخشیدن به عملکرد کسب‌وکار، برنامه اجرایی رشدی تدوین کرده‌ایم که گام‌های لازم برای دستیابی به رشد سریع‌تر، افزایش بهره‌وری و سادگی فرآیندها و تقویت فرهنگ عملکردمحور را به‌وضوح مشخص می‌کنیم.

رشد سریع‌تر

Faster growth icon white
اولویت‌دهی به ۳۰ برند قدرتمند
  • تضمین ثبات در عملیات اجرایی در بازار و پشتیبانی از برندهای قدرتمند یونیلیور.
  • اجرای همین الگوی متمرکز برای سایر برندها در آینده.
پیشبرد برتری شاخص برندها
  • پاسخ به تمام ترجیحات مصرف‌کنندگان.
  • اندازه‌گیری شش ویژگی شاخص شامل: محصول، پیشنهاد، بسته‌بندی، مکان، تبلیغات، قیمت‌گذاری.
توسعه نوآوری در برنامه‌های چندساله
متن فارسی با نقاط گلوله
  • اولویت‌دهی به نوآوری‌های قابل مقیاس که باعث رشد در دسته‌بندی و توسعه بازار می‌شوند.
  • بهره‌برداری از پلتفرم‌های قوی علمی و فناوری.
افزایش سرمایه‌گذاری و سوددهی برندها
متن فارسی با نقاط گلوله
  • تمرکز بر افزایش تدریجی سرمایه‌گذاری‌ها بر روی پلتفرم‌های بزرگ چندکاناله، از جمله دیجیتال.
  • کسب اطمینان از افزایش اثربخشی سرمایه‌گذاری‌ها.
بهینه‌سازی پورتفولیو به صورت گزینشی
متن فارسی با نقاط گلوله
  • بهینه‌سازی مداوم سبد پورتفولیو.
  • عدم تملک تحول‌آفرین در آینده نزدیک.

بهره‌وری و سادگی

Productivity and simplicity icon white
بازیابی حاشیه سود ناخالص
متن فارسی با نقاط گلوله
  • تمرکز بر بهره‌وری خالص به‌جای پس‌انداز یا صرفه‌جویی ناخالص.
  • افزایش هزینه‌های سرمایه‌ای و اقدام به بازسازی ساختار با رویکردی منظم.
تمرکز بر اهداف پایایی
متن فارسی با نقاط گلوله
  • چهار اولویت اصلی: اقلیم، طبیعت، پلاستیک‌ها و معیشت.
  • تمرکز بر برنامه‌های کوتاه‌مدت.
هدایت بهره‌وری از سازمان متمرکز بر دسته‌بندی
متن فارسی با نقاط گلوله
  • ساده‌سازی بیشتر مدل عملیاتی.
  • تقویت نقش‌های توسعه مشتری (فروش) در خط مقدم.

فرهنگ عملکرد‌محور

Performance culture icon white
تیم تازه‌نفس
متن فارسی با نقاط گلوله
  • تقویت عملکرد برتر.
  • پیشبرد اولویت‌های کمتر و واضح‌تر با مسئولیت‌پذیری مستقیم.
هدایت و پاداش‌دهی به عملکرد برتر
متن فارسی با نقاط گلوله
  • هدف‌گذاری سالیانه به شکلی که ساده‌تر و ملموس‌تر باشد.
  • ارتباط دادن چارچوب جدید پاداش به خلق ارزش به‌صورت مشهود.

ارزش‌های ما

ارزش‌های ما شیوه کسب‌وکار ما را مشخص می‌کنند – با  صداقت و اعتبار.

ما در شرکت یونیلیور،‌ از تمامی کارکنان خود انتظار داریم که سفیر استانداردهای بالای اخلاقی ما باشند. ما به دنبال ایجاد محیطی هستیم که در آن کارکنان ما نه‌تنها به ارزش‌های ما – صداقت، احترام، مسئولیت‌پذیری و پیشگامی – در کار خود پایبند باشند، بلکه با هوشیاری مشکلات احتمالی را شناسایی کرده و با اطمینان در چنین موقعیت‌هایی به بیان نظرات خود بپردازند.

استاندارد‌ها و قوانین ما

پیشرو در عصر جدید پایایی شرکت‌ها