فراتر از سطح پوست: تولید محصولاتی جامع با تحقیق و توسعه‌ای جامع

با ترکیب درک پیشروی ما از پوست سرشار از ملانین (رنگدانه) در افراد با بینش متخصصان پوست و نظرات مصرف‌کنندگان رنگین‌پوست، مرکز عالی چندفرهنگی واحد تحقیق و توسعه شرکت یونیلیور، محصولاتی را برای برآورده‌کردن نیازهای این افراد در حوزه زیبایی، تندرستی و مراقبت فردی ارائه می‌کند.

آزمایشگاه‌های پیشرفته، در کنار مکانی آزمایشی برای آزمودن ایده‌های جدید و یک سالن آرایشی داخل شرکت با آرایشگرانی که در هفته تمام‌وقت با ۵۰ شرکت‌کننده محصولات جدید ما را امتحان می‌کنند، تنها بخشی از فعالیت‌های کمپ ترامبول واحد تحقیق و توسعه شرکت یونیلیور در ایالت کانکتیکوت را در بر می‌گیرد.

قریب به ۴۰۰ پژوهشگر در این بخش فعالیت می‌کنند و امور تحقیق و توسعه جهانی را برای محصولات مراقبت از پوست و مو که شامل برندهای SheaMoisture، Vaseline، Dove و Melé می‌شوند را انجام می‌دهند.

از سال ۲۰۱۸، این واحد بخشی از مرکز عالی چندفرهنگی واحد تحقیق و توسعه یونیلیور (PCOE) بوده است، که شامل تیمی بالغ بر ۵۰ پژوهشگر در حوزه مراقبت و پاکسازی پوست و مراقبت از مو می‌شود.

اقداماتی فراتر از مراقبت عمقی پوست پیتر شوروین، سرپرست تحقیق و توسعه زیبایی و تندرستی آمریکای شمالی می‌گوید« «در حالی که می‌دانیم بیش از ۱٬۵ میلیون مصرف‌کننده در سراسر جهان وجود دارند که دارای پوستی سرشار از رنگدانه هستند یا موهای آن‌ها از بافتی ضخیم برخوردار است، همچنین می‌دانیم آن‌ها نیازهایی در حوزه زیبایی، تندرستنی و مراقبت دارند که تاکنون برآورده نشده‌اند»

آمارهای سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده نشان می‌دهد افراد سیاه‌پوست، آسیایی و هیسپانیک آمریکایی ٪۳/۳۷ از جمعیت فعلی این کشور را تشکیل می‌دهند. گزارشی که توسط FDA (سازمان غذا و دارو ایالات متحده) در همان سال منتشر شده، نشان می‌دهد، هنگامی که موضوعاتی مانند پژوهش و آزمایشات بالینی مطرح می‌شود، اقدامات بسیار بیشتری در پژوهش باید انجام بگیرد تا تنوع جمعیت‌شناسی به‌ درستی ارائه شود.

در حال حاضر آمریکایی‌های آسیایی سیاه‌پوست/آفریقایی و هیسپانیک و لاتین تبارها به ترتیب ٪۶،  ٪۸ و ٪۱۱ از جمعیت تحت آزمایشات بالینی را در بر می‌گیرند. در حالی که سفید‌پوستان ٪۷۵ این آمار را تشکیل می‌دهند.

مرکز عالی چندفرهنگی واحد تحقیق و توسعه یونیلیور برای از بین بردن این شکاف‌ها تشکیل شد. تیمی از افراد، از واحدهای مختلف تحقیق و توسعه که شامل واحد فرمولاسیون، درک فنی مصرف‌کنندگان و علم و فناوری گرد هم آمدند تا در راستای برنامه «جنبش علمی رنگدانه‌ها) فعالیت کنند. این برنامه توسط شرکت یونیلیور برای گسترش درک از رنگدانه‌ها و تاثیر آن بر پوست ایجاد شد.

شوروین می‌گوید: این اقدامات به تیم‌های مرکز عالی چندفرهنگی واحد تحقیق و توسعه یونیلیور کمک کرده است تا به تنایجی فراتر از تحقیقات علمی دست پیدا کنند: « به مشارکت‌هایی با متخصصان و تامین‌کنندگان متنوع برای درک چگونگی تلاقی سلایق فرهنگی، عادات و اصول در ایجاد تجربه زیبایی در مصرف‌کنندگان».

استفاده از نظرات برای برآورده‌کردن نیازهای مصرف‌کنندگانی که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند

او افزود: «با ترکیب مهارت‌های افراد از بخش‌های مختلف واحد تحقیق و توسعه و همکاری با ذینفعان صنعتی، مرکز عالی چندفرهنگی واحد تحقیق و توسعه یونیلیور، نه تنها به دنبال ارائه تجربه‌ای جامع و متنوع از محصولات به مصرف‌کنندگان است، بلکه خود این واحد محصولات را تولید کرده و به‌سرعت به بازار ارائه می‌کند.»

کشف این نکته که پوست‌های سرشار از رنگدانه، سرامید متفاوتی برای آرایش دارند و باعث از دست رفتن آب بیشتر از پوست می‌شود یکی از نمونه‌های آن است. این موضوع به معنی آن است که پوست این افراد خشک‌تر از پوست دیگر افراد است.

تیم برند وازلین از این یافته‌ها برای افزودن «چربی‌هایی با قابلیت آبرسانی بالا) به گستره محصولات «مراقبت بالای» محصولات برند وازلین استفاده کرد. علاوه‌براین، محصولات مراقبت از بدن متناسب با پوست‌های سرشار از رنگدانه نیز تولید کردند.

این تغییرات باعث شد فرمول مرطوب‌کننده در هر دو محصولات لوسیون بهبود یابند و در عین فراهم کردن یکنواختی رنگی و درخشش پوست که محبوب مصرف‌کنندگان است  ، تا ٪۹۰ رطوبت ایجاد کنند. برند وازلین به نوآوری‌های خود برای افرادی پوست آن‌ها سرشار از رنگدانه‌است ادامه خواهد داد.

دیگر برندهای یونیلیور نیز از نتایج این تحقیقات برای کاربرد در محصولاتشان استفاده کردند.

برای مثال، از هر دو کودک در ایالات متحده،‌ یکی از آن‌ها رنگین‌پوست است و برند Baby Dove گستره‌ای از محصولات خود را متناسب با نیازهای مراقبتی کودکان با پوست‌ سرشار از رنگدانه تولید کرده است که شامل شوینده هایپوآلرژیک، کرم و روغن نرم کننده می‌شود.

اشتراک‌گذاری علم برای از بین بردن سوء‌تفاهم‌ها طی این تحقیقات، تیم ما متوجه شد که بسیاری از مصرف‌کنندگان از آسیب‌های نور خورشید/UV در افرادی که پوست سرشار از رنگدانه دارند، آگاه نیستند.  برای آگاهی‌رسانی درباره اهمیت SPF (عامل محافظت در برابر خورشید) تیم ما با متخصصان پوست که خود رنگین‌پوست بودند همکاری کردند تا توضیحات اولیه آن برای عموم افراد ارائه شود.

در نتیجه این همکاری‌ها، جامعه متخصصین پوست، یافته‌های خود درباره یکی از موانع موجود در استفاده از محصولات SPF را با تیم ما به اشتراک گذاشتند. این محصولات لایه‌ای سفید‌رنگ روی پوست‌های تیره باقی می‌گذارند.

تلفیق علم با این یافته‌ها به تیم تحقیق و توسعه کمک کرد تا برند تقدیرشده مراقبت از پوست Melé محصولی دارای SPF را ارائه کند که در عین محافظت از پوست، ویژگی‌های زیبایی‌بخشی محصول را نیز حفظ کند.

افزودن یافته‌ها و استعدادها به دانش ما برای درک بیشتر و ایجاد تحولات در حوزه نیازهای مصرف‌کنندگان با فرهنگ‌های متنوع، تیم مرکز عالی چندفرهنگی واحد تحقیق و توسعه یونیلیور، اقدامات بیشتری در حوزه پژوهش‌های واحد تحقیق و توسعه انجام می‌دهند.

اشتراک‌گذاری یافته‌های کلیدی با جامعه مراقبت از پوست برنامه‌ای آموزشی برای اشتراک‌گذاری یافته‌های مرکز عالی چندفرهنگی یونیلیور با متخصصان پوست در حال انجام است تا به اقدامات در حوزه جامعیت برای مراقب‌پوستی سرعت بیشتری داده شود.

علاوه‌براین، این مرکز برنامه‌ای را پژوهش‌های بالینی مصرف‌کنندگان که متشکل از هزاران نفر از افراد رنگین پوست است اجرا می‌کند تا نیازهای منحصر‌به‌فرد و متداول آن‌ها را شناسایی کند.

ایجاد تنوع فرهنگی در مراکز تامین و حمایت مالی از نوآوری‌ها اسی الگستون بریسی، مدیرعامل و نماینده واحد مراقبت فردی  ایالات متحده و آمریکای شمالی می‌گوید: «دنیا و ترکیبات آن در حال تغییر است. ردپای جهانی شرکت یونیلیور فرصت مناسبی به ما می‌دهد تا نیازهای مصرف‌کنندگان با فرهنگ‌های متنوع آن را برآورده‌ کنیم.»