از زمان ارائه به بازار در ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۲۳، صابون لوکس توسط مرلین مونرو تبلیغ شد، به بیش از ۱۰۰ کشور راه پیدا کرد و به برند شماره ۱ در محصولات رایحهدار برای پاکسازی و مراقبت از پوست بدل شد. در این مقاله به چگونگی حفظ جایگاه این برند ۱ میلیارد یورویی طی این سالیان میپردازیم.
در اوایل سال ۱۹۲۳، شرکت برادران لیور – شرکتی که بعدها به یونیلیور بدل شد _ به دنبال تولید صابونی بسیار معطر و مقرونبهصرفه بودند. صابون لوکس نتیجه همین هدف بود.
اولین سری صابونها به قیمت ۱۰ سنت در ایالات متحده فروش رفت و بهعنوان محصولی مناسب برای شستشوی صورت، دست و استحمام تبلیغ شد. در تبلیغات ذکر شده بود که صابون لوکس همانند گرانقیمتترین صابونهای فرانسوی تولیده شدهاند، که در عین ویژگیهای تجملی مانند کف بسیار و رایحههای ویژه، برای همگان مقرونبهصرفه است.
پنج سال بعد، زمانی که آژانس تبلیغاتی برند ارسال بستههای صابون لوکس را برای ۴۲۵ بازیگر زن ارسال کرد، اولین ارتباط برند لوکس با هالیوود برقرار شد. ۴۱۴ نفر از بازیگران، از این صابون استقبال کردند و از آن پس برند لوکس توانست ادعا کند که از هر ۱۰ ستاره هالیوود، ۹ نفر از صابون لوکس استفاده میکنند.
طی دهههای بعدی، بسیاری از زنان هنرمند و مشهور در تبلیغات لوکس شرکت کردند. مرلین مونرو، الیزابت تیلور و آدری هپبورن نیز از چهرههای مطرح این برند در دهه ۵۰ میلادی بودند و علاوه بر این سارا جسیکا پارکر، پریانکا چوپرا جوناس، آیشواریا رای باچان، شو کی و عایا بهات نیز بین بسیاری از زنان سرشناس در کمپینهای تبلیغاتی اخیر شرکت کردند.
لوکس در حال حاضر برندی با ارزش ۲/۱ میلیارد یورو است و به رشد خود ادامه میدهد. این برند در بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان به فروش میرسد و برند شماره یک یا شماره دو پاکسازی پوست در بین تمامی بازارهای نوظهور یونیلیور است.
بر اساس گزارش ردپای برند در سال ۲۰۲۲ از مؤسسه Kantar برند لوکس برند شماره ۱ مراقبت و پاکسازی پوست دارای رایحه و دومین برند منتخب محصولات زیبایی در سراسر جهان است.
برند لوکس در سال ۲۰۲۳ وارد ۹۹ سال فعالیت خود در کشور چین میشود و با افزایش درآمد پیوسته و بیشترین میزان نفوذ در بازار طی سالهای فعالیت خود، جایگاه برند شماره یک محصولات معطر شستشوی بدن را به خود اختصاص داده است. این برند که منتخب بیش از ۲۰۰ میلیون مصرفکننده در کشور چین است، در یک خانه از هر شش خانه در کشور چین، وجود دارد.
برند لوکس که تا کنون پایبند به میراث خود مانده است، پیوندی ذاتی با جذابیت و قدرت زنانه دارد و گستره رایحههای آن به دنبال همکاری با عطرسازیهای پیشروی جهان تولید میشود.
لوکس باور دارد زنان از حق ابراز زیبایی و زنانگی خود بدون هیچ ترس و بهانهای برخوردارند. بههمین دلیل است که برند لوکس در مقابل جنسیتزدگی ایستاده و بهدنبال توانمندسازی زنان برای دستیابی به قدرت از طریق زیبایی و غلبه برای پیشداوریهای جنسیت زدهاست.
واقعیت این است که زنان پیوسته با پیشداوری مواجه هستند – از خانواده، همکاران و دیگران – و بسیاری از این انتقادات به ظاهر آنها وارد میشود.
برند لوکس بهخوبی میداند که زیبایی امری صرفا تصنعی یا بیهوده نیست. هنگامی که قدرت درون به واسطه اهمیت به خود و همبستگی ایجاد میشود، زیبایی میتواند منبعی برای اعتمادبهنفس باشد و آن قدرت بیوقفه دقیقا همان چیزی است که برند ما تلاش میکند زنان آن را پیدا کنند.
لوکس ۹۹ سال پیش در چین فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر نیز با گسترهای از رویدادهای بهیادماندنی وارد صد سالگی خود میشود.
عدد ۹۹ در کشور چین، عددی خوش یمن است و مناسب برندی است که طی نسلها به فعالیت خود ادامه داده است. این امر بیانگر ماندگاری برند این برند است.
بهدنبال کمپین سهماههای که در آوریل سال ۲۰۲۳ آغاز شد، برند لوکس در بیش از ۱۰٬۰۰۰ فروشگاه در سراسر کشور میراث بهیادماندنی خود از فعالیتها و تلاشهایش را جشن میگیرد.
تعداد بالایی از سلبریتیها و اینفلوئنسرها نیز به این جشن میپیوندند و همچنین برند لوکس نمایشگاهی برای به اشتراک گذاری رازهای تولید رایحه و فرمولهای آن برگزار میکند.
زنان در حوزههای ورزشی ۱۰ بار بیشتر از مردان مورد استفاده ابزاری قرار میگیرند و رسانهها بیشتر بر وضعیت جسمی آنها تمرکز میکنند تا دستاوردهای زنان. زاویههای تصویربرداری نامناسب و کلوزآپهای اغراقشده میتواند توانمندسازی فعالیتهای ورزشی از ارزش تهی کند.
بهعنوان برندی که مقابل جنسیتزدگی میایستد، کمپین «تغییر زاویه دید» لوکس که در آوریل ۲۰۲۳ برگزار شد، از اهالی رسانه دعوت کرد تا گزارشهای ورزشی را بهشیوهای متفاوت تصویربرداری کنند و به کلوزآپهای اغراقشده و نامناسب پایان دهند.
لوکس با تیم والیبال آفریقای جنوبی، گزارشگران ورزشی SABC و NGO Sonke Gender Justice همکاری کرد. در یکی از بازیهای اصلی پایتخت آفریقای جنوبی، دوربان، بازیکنان لباسهایی پوشیدند که در قسمتهای که فیلمبردارها بیشتر روی آن تمرکز میکردند. کد قرار گرفته بود QR
زمانی که بینندگان کدها را اسکن کردند، به فیلمی که برند لوکس از دیدگاههای زنان ورزشکار درباره جنسیتزدگی تهیه کرده بود رسیدند.
برند لوکس در گستره محصولات خود رایحههایی خاص را در اختیار دارد. رایحه جادویی ارکیده لوکس، یکی از موفقترین رایحههای محبوب این برند تا به حال است.
برای افزایش محبوبیت آن رایحه، تیمهای برند لوکس از عطرها و رایحههای مرغوب و برندهای برتر الهام گرفتند و رایحهای همانند عطرهای بسیار محبوب با کمی تنوع و مشابه به نمونههای اصلی تولید کردند.
نئون ارکید، نمونهای از ارائه اولین محصولاتی از این دست است. در حال حاضر این محصول در گستره محصولات شستشوی بدن لوکس قرار گرفته و داری فرمولاسیون ماندگاری رایحه در ۲۴ ساعت است. اقدامی جسورانه و تحولبخش در تنوع بخشیدن به رایحههای کلاسیک که رایحه مخصوص ارکید سیاه لوکس را با بوی رام ادویهای ترکیب میکند.
در مارس سال ۲۰۲۳، این محصول به بیش از ۱۱٬۰۰۰ فروشگاه ارسال شد و فروش آن در حال حاضر فراتر از انتظار ماست.
ما همواره به دنبال ارتباط با افرادی هستیم که به آیندهای پایا علاقه دارند.
ما همیشه در دسترس هستیم. میتوانید با یونیلیور ایران یا یونیلیور جهانی، ارتباط برقرار کنید.
این وب سایت، متعلق به شرکت یونیلیور ایران، از زیرمجموعههای یونیلیور جهانی است.
Copyright © 2024 Unilever. All rights reserved