پیشینه برند داو: محصولات، هدف و تعهد آن به مراقبت

یکی از بزرگترین‌ برندهای یونیلیور. با محصولاتی که مورد اعتماد میلیون‌ها نفر است و هدف آن به چالش کشیدن کلیشه‌ها برای ارج نهادن زیبایی واقعی است. داستان داو را بخوانید.

چگونه آغاز شد؟

در سال ۱۹۵۲، یونیلیور فرمولی فرانسوری را برای محصولی جدید و نوآورانه خریداری کرد. نوعی pH خنثی و ملایم برای صابونی پاک کننده، که این صابون تفاوت عمده‌ای با دیگر صابون‌ها داشت. فرمول آن با مرطوب‌کننده‌های پوست غنی شده بود تا پس از هربار استفاده حسی از لطافت و نرمی را به جای بگذارد.

پس از اعمال تغییراتی کوچک در این صابون منحصربه‌فرد در آزمایشگاه‌های یونیلیور برای ایجاد بافت مناسب و رایحه بادوام، صابون زیبایی داو متولد شد و در سال ۱۹۵۷ در ایالات متحده به بازار عرضه شد.

از آنجایی که فرمول داو حاوی یک‌چهارم کرم مرطوب کننده بود، برند داو به بانوان مصرف کننده گفت که صابون داو مانند صابون‌های دیگر باعث خشکی پوست آن‌ها نخواهد شد. برند داو از ابتدای فعالیت تا به امروز به این امر پایبند مانده است.

در سال ۱۹۶۹، برای اولین بار از گفته‌های واقعی مصرف‌کنندگان در تبلیغات داو استفاده شد و در سال ۱۹۷۹، متخصصین پوست صابون داو را به مراجعین خود توصیه کردند.

بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۹۴، برند داو با ارائه  محصول خود به ۵۵ کشور جدید از برزیل گرفته تا آفریقای جنوبی، انگلیس، چین و نیوزلند، به موفقیت خود در ایالات متحده آمریکا افزود.

گستره محصولات این برند، از صابون فراتر رفت. دئودورانت، شوینده بدن، لوسیون، پاک‌کننده فوم دار صورت و محصولات مراقبتی مو بین سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۰ به جهان عرضه شد و در سال ۲۰۱۰  گستره محصولات Dove Men+Care و پس از آن در سال ۲۰۱۷ Baby Dove نیز به خانواده محصولات برند داو افزوده شدند.

جایگاه فعلی داو

داو در حال حاضر یکی از بزرگترین برندهای یونیلیور است که فروش محصولات آن سالانه به بیش از ۵ میلیارد یورو می‌رسد.

داو در بیش از ۸۰ کشور حضور دارد و برند برتر مورد توصیه متخصصان پوست در ایالات متحده، کانادا و فرانسه است و در بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان  مورد تقدیر متخصصان پوست قرار گرفته است.

داو تعهد دیرینه‌ای به جلوگیری از انجام آزمایش روی حیوانات داشته است و از اواسط دهه ۸۰ میلادی، از روش‌های غیرحیوانی برای اطمینان از ایمنی محصولات خود استفاده کرده است.

همچنین داو با اعمال سیاست ممنوعیت آزمایش محصولات روی حیوانات در سراسر جهان و عدم انجام آزمایش و مشارکت با دیگران برای آزمایش ترکیبات محصول روی حیوانات از سال ۲۰۱۰ – دو سال پیش از ممنوعیت نهایی آزمایش محصول روی حیوانات توسط اتحادیه اروپا – مواضع خود در این حوزه را حفظ کرده است.

در اکتبر سال ۲۰۲۳، این برند پنجمین سال از دریافت گواهی PETA، بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر حیوانات را  گرامی داشت و در سال‌های اخیر نیز برند داو با سازمان‌های عام المنفعه برای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان در خرید محصولات آرایشی عاری از آزار حیوانات در اروپا همکاری می‌کند.

به دنبال اجرای تعهدات خود، داو متعهد شده است که تا سال ۲۰۲۵ در گستره محصولات خود از پلاستیک ٪۱۰۰ قابل بازیافت، استفاده مجدد و زیست‌تخریب‌پذیر استفاده کند و در این راستا برند داو از سال ۲۰۱۹، در اروپا و آمریکای شمالی از بطری‌های پلاستیکی ٪۱۰۰ قابل بازیافت استفاده می‌کند.

و به دنبال تعهدات داو برای مشارکت در ساخت دنیای سازگار با طبیعت، علاوه بر کاهش آلاینده‌های فرمول محصولات و ترکیبات بسته‌بندی، این برند در مشارکت‌ها برای حفاظت و بازیابی طبیعت سرمایه‌گذاری می‌کند.

پروژه بازسازی طبیعت داو در سال ۲۰۲۲ با همکاری Rimba Collective برای محافظت و بازیابی ۱۲۳٬۰۰۰ هکتار از جنگل‌های بارانی – منطقه‌ای ۸ برابر منهتن – در جنوب شرق آسیا برای ۵ سال آغاز شد.

هدفی که به آن نیرو می‌بخشد

داو به دنبال تغییر مفهوم زیبایی به تجربه‌ای مثبت برای زنان و نسل‌های آینده است.

در سال ۲۰۰۴، پس از نظرسنجی از ۳٬۰۰۰ نفر از بانوان در ۱۰ کشور، نتایج نشان داد تنها ٪۲ از بانوان خود را زیبا می‌دانستند، از این رو برند داو کمپین «زیبایی واقعی» را اجرا کرد.

از آن پس، برند داو با پروژه Dove Self-Esteem به سفیر برتر آموزش در حوزه اعتمادبه‌نفس در سراسر جهان بدل شد – جنبشی جهانی برای پذیرش زیبایی بدن بین جوانان در سراسر جهان. تا سال ۲۰۳۰، پروژ۰ Dove Self-Esteem به یک‌چهارم میلیارد از جوانان توسط مدارس، سازمان‌های عام‌المنفعه، رهبران جوانان، والدین و کمپین ارتباط برقرار خواهد کرد.

اخیرا داو تلاش کرده است تا رفتارهای آسیب‌زننده در شبکه‌های اجتماعی را که به ترویج استانداردهای دست‌نیافتنی زیبایی می‌پردازند، به چالش بکشد.  داو تعهد دیرینه‌ای به ایجاد تغییرات مثبت در زیبایی دارد و تلاش می‌کند تا با کمپین‌هایی مانند   #ReverseSelfie، , #DetoxYourFeed  و#CostOfBeauty  شبکه‌های اجتماعی را به مکانی مثبت‌تر بدل کند.

داو با اجرای طرح No Digital Distortion Mark (نه به برچسب‌های هویتی آزاردهنده در دنیای دیجیتال)  متعهد شده است که هرگز از مفهوم زیبایی سواستفاده  نکند و استاندارهای دست‌نیافتنی را ترویج نکند. No Digital   Distortion Mark همانند ابزاری برای کمک به زنان و دختران جوان به کشف واقعیت و رهایی از فشارها برای زیبایی طبیق استانداردهای دنیای دیجیتال است.

در سال ۲۰۱۹، داو در تاسیس ائتلاف CROWN Coalition در ایالات متحده مشارکت کرد تا به ترویج قوانین ضدتبعیض‌ برای مو کمک کند. این قانون با نام CROWN Act شناخته می‌شود (ایجاد محیطی برای احترام و ارزش نهادن به موی طبیعی).

در زمان نوشتن این قانون، قوانینی که با الهام گرفتن از قانون CROWN نوشته شدند، در ۲۲ ایالت آمریکا و ۴۹ حوزه شهرداری تصویب شدند تا از تعداد بالایی از افراد در برابر پیشداوری‌های موجود نسبت به مدل مویی که انتخاب می‌کنند، جلوگیری کند. این برند همچنین تلاش می‌کند تا تبیعض‌های نژادی در خصوص مو را نیز در کشور انگلیس از بین ببرد.

ایده‌های جدید

۱. فناوری میکروسکوپی برای نهایت قدرت مرطوب‌کنندگی

شوینده بدن داو سال‌هاست که در بازار ایالات متحده آمریکا پیشتاز است، اما این برند تنها بر موفقیت‌های پیشین خود با این محصول تکیه ندارد. در سال ۲۰۲۳، برند داوشوینده بدن با فرمول MicroMoisture  ۲۴ ساعته را به بازار ارائه کرد. این محصول نیازهای روزمره برای غذارسانی به پوست را فناوری‌های به‌روز و پیشرفته فراهم می‌کند.

فرمول کاملا گیاهی و جدید داو شوینده کرمی بدن را با ذرات مرطوب‌کننده‌ میکروسکوپی ترکیب می‌کند. این ذرات به قدری ریز هستند که می‌توانند در شکاف‌های طبیعی پوست قرار گرفته و سطح آن را بپوشانند. این امر به بازسازی مسدود‌کننده‌های طبیعی طبیعی پوست و حفظ رطوبت به مدت ۲۴ ساعت کمک می‌کند.

آزمایش‌های بالینی ثابت کرده‌اند که شوینده بدن جدید داو زیبایی ظاهر و از بین بردن ٪۵۰ خشکی پوست پس از هر بار شستشو کمک می‌کند.

۲. مراقبت کامل برای ترمیم موی آسیب‌دیده

محصولات مو داو از فناوری‌های پیشرفته علمی نیز برخوردار می‌شود. شامپوی حالت‌دهنده و ترمیم‌کننده برنده جایزه داو حاوی فرمول Bio-Restore Complex است که مانند سیستم دوگانه مراقبتی برای ترمیم موهای شدیدا آسیب‌دیده عمل می‌کند.

محصولات از فناوری ثبت‌شده فیبر فعال ترمیمی  داو برخوردار هستند که به بازسازی فیبرهای درونی مو و ترمیم آن‌ها از درون کمک می‌کند. این فناوری توسط محققان در کارخانه نوآوری مواد یونیلیور با کمک ربات‌های شگفت‌انگیز زیبایی تولید شده‌ است.

۳. محصول ضدتعرق ۷۲ ساعته داو با فناوری مرطوب‌کننده برابری

از زمان ارائه دئودورانت داو در سال ۱۹۹۷ در ایتالیا، این برند همواره تمایز خود را حفظ کرده است. داو از آغاز جلوه‌‌ای جدید و تحول بخش در بازار دئودورانت ایجاد کرده است. در گستره محصولات ضدتعرق، داو اولین برندی بود که به محافظت و مراقبت متعهد شده بود.

در حال حاضر Dove Advanced Care فناوری منحصربه‌فرد دئودورانت را با ویژگی برتر این برند در مراقبت از پوست ترکیب کرده است.

این فناوری از ملکول‌های ثابت و کوچکتی که منافذ تعرق در سطح پوست را مسدود می‌کنند، ساخته شده است. از آنجایی که این مسدودکننده‌ها بسیار مؤثر هستند، از ترکیبات کمتری در فرمول‌ها استفاده می‌شود و فضای بیشتری برای فرمول‌های مراقبتی ایجاد می‌شود.

بر این اساس، مراقبت پیشرفته داو نه تنها تا ۷۲ ساعت از پوست محافظت می‌کند، بلکه با مرطوب‌کننده‌های فعال در عمق پوست، هومکتانت‌های جاذب رطوب و روغن‌های مسدودکننده که به حفظ رطوبت در عمق پوست کمک می‌کنند و بهترین فرمول مراقبتی پوست را ارائه می‌کنند.