خانه > اخبار > اخبار ایران > حضور یونیلیور ایران در هفتمین نشست تخصصی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای

حضور یونیلیور ایران در هفتمین نشست تخصصی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای

مدیر ارشد توسعه مشتریان یونیلیور ایران در هفتمین نشست تخصصی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، روز یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳، در سازمان مدیریت صنعتی سخنرانی کرد.

در این نشست تخصصی تعدادی از فعالان برجسته حوزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و محصولات پرگردش حضور داشتند و به انتقال تجربه و دانش در این زمینه پرداختند.

علی برومند، مدیر ارشد توسعه مشتریان یونیلیور ایران، یکی از سخنرانان این نشست بود که سخنرانی خود را با معرفی کوتاهی از شرکت یونیلیور جهانی شروع کرد. یونیلیور جهانی که شرکتی چندملیتی با بیش از ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر مصرف‌کننده در سراسر جهان است، با تمرکز بر ۳۰ برند قدرتمند خود فعالیت می‌کند؛ تمام ۱۱ برندهای فعال در کشور ایران در گروه ۳۰ برند قدرتمند یونیلیور حضور دارند.

علی برومند، درباره ارتباط فعالیت واحد توسعه مشتریان با موضوع نشست توضیح داد: «طبق تحقیقات ما، نزدیک به ۳۵ درصد مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همواره تخفیف خرید کنند.»

او با اشاره به دو تجربه موفق یونیلیور ایران درباره انواع بازی‌سازی (Gamification) و فعالیت‌هایی که می‌تواند باعث افزایش مشارکت مصرف‌کنندگان را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شوند، افزود: «ما برای محصولات شوینده خانگی و بهداشت فردی خود با برندهای کلییر، دامستوس، سیگنال و کامفورت، استندهایی با مدل‌های مختلف در فروشگاه‌ها طراحی کردیم. در یک سمت استند، محصولاتمان و در سمت دیگر، فعالیت‌هایی طراحی کردیم که مشتریان را به مشارکت ترغیب کند. برای مثال، مصرف‌کننده می‌توانست با شرکت در فعالیت مربوط با برند لوکس، یک شامپو به‌صورت رایگان دریافت کند.»

وی در ادامه گفت: «این فعالیت‌ها برای اجرا در یک بازه سه ماهه در شهر تهران طراحی و اجرا شد و پس از دریافت بازخورد مخاطبان، این فعالیت در سایر شهرستان‌ها نیز اجرا شد.»

در سال اخیر، یونیلیور ایران مجری کمپین‌ نوآورانه دیگری نیز با تمرکز بر قفسه‌های هوشمند (Smart Shelves) در فروشگاه‌های کوچکتر بوده است. علی برومند در توضیح این کمپین گفت: «ایده نوآورانه این کمپین جلب توجه مشتری در فضای فروشگاه بود که در آن مصرف‌کنندگان هنگام عبور از کنار شلف محصولات یونیلیور، صدای ضبط‌‌شده‌ای درباره برند موردنظر می‌شنیدند که با تحریک کنجکاوی آنها احتمال خرید کالا را بالاتر می‌برد.»

برومند با تأکید بر لزوم ایجاد و تقویت مدیریت دسته‌بندی محصولات (Category Management) در ایران، به اهمیت این رویکرد برای جلب توجه مشتری و افزایش فروش محصولات اشاره کرد و درباره تحقیقاتی که در حوزه شبکه‌های اجتماعی انجام شده بود، توضیح داد: «تحقیقات یونیلیور ایران در نشان می‌دهد بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از مصرف‌کنندگان برای کسب اطلاعات درباره محصولات و تخفیفات، صفحه محصول را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. ۶۰ درصد از این افراد را گروه سنی ۲۵ تا ۴۵ سال تشکیل می‌دهند.»

برومند در پایان سخنرانی خود، با تحسین پلتفرم‌های آنلاین موفقی که موجب تسهیل ارتباط بین مصرف‌کنندگان و تأمین‌کنندگان شده‌اند، ابراز امیدواری کرد سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بتوانند از ظرفیت انبارهای خود برای بهبود چرخه تأمین آسان و بهینه استفاده کنند.