در قسمت اول سری از ابتدا تا امروز یونیلیور ایران، به تاریخچه یونیلیور جهانی و شروع فعالیتهای یونیلیور ایران تا سال ۱۳۸۵، افتتاح کارخانه و شروع تولیدات برخی محصولات پرداختیم. در ادامه، در سال ۱۳۸۵ یونیلیور موفق شد خطوط تولید خمیردندانهای سیگنال را راهاندازی کند که یکی از برندهای محبوب و نامآشنا در بین مصرفکنندگان است.
با موفقیت روند گسترش خطوط تولید کارخانه، در سال ۱۳۹۲، یونیلیور برندهای سیف و دامستوس را نیز بهصورت داخلی تولید و روانه بازار کرد. این دو محصول، اولین محصولات از دسته محصولات شوینده خانگی یونیلیور بودند که یونیلیور ایران خطوط تولید آنها را در داخل کشور راهاندازی کرد. با توسعه این دسته از محصولات، در سال ۱۳۹۶، یونیلیور ایران محصولات برند امو را به تولید داخلی رساند و به بازار معرفی کرد.
با رشد و توسعه کسبوکار یونیلیور در ایران، این شرکت در دهه نود شمسی برنامه تولید داخلی محصولات گروه تجاری بهداشت فردی را در پیش گرفت. این محصولات شامل برندهای داو، سانسیلک و کلییر بودند که به مدت چندین سال به صورت واردات به بازار عرضه شده و به سبد خرید بسیاری از مشتریان راه پیدا کرده بودند. یونیلیور این محصولات را با کیفیتی همتای تولیدات جهانی روانه بازار کرد. همزمان، روند تولید داخلی و عرضه سایر محصولات یونیلیور ایران از جمله اسپری کامفورت و خمیردندانهای کلوسآپ نیز قوت گرفت.
در سال ۱۴۰۰ مجموعه محصولات مراقبت فردی یونیلیور با تولید داخلی رول ضدتعریق رکسونا توسعه پیدا کرد. تنها یکسال بعد، خطوط تولید مایع لباسشویی کامفورت، شامپوهای لوکس و مسواکهای سیگنال نیز به سبد محصولات یونیلیور در ایران اضافه شدند.
یونیلیور ایران از همان ابتدا و با احداث کارخانه، علاوه بر استفاده از تجهیزات و فناوری بهروز دنیا، تولید داخلی و استفاده از منابع داخل کشور را جزو اهداف اصلی خود قرار داده و سعی داشته تا همگام با آخرین نوآوریها، محصولات متنوع و بهروز را به بازار ایران عرضه کند.
در سال ۱۴۰۰، برنامهریزی برای تولید داخلی محصولاتی که پیش از آن به صورت واردات به بازار عرضه میشدند، بهطور جدیتری ادامه یافت و فرصت آن مهیا شد تا اقدامات لازم جهت بومیسازی هرچه بیشتر تولید و عرضه محصولات در بازار صورت پذیرد. در نتیجه پروژه بومیسازی، در سال ۱۴۰۱، منبعیابی داخلی یونیلیور ایران به ۴۴٪ رسید. در حال حاضر (سال ۱۴۰۳) این میزان ۹۲٪ شده است که میانگینی از ۱۰۰٪ منبعیابی داخلی مواد بستهبندی و ۸۴٪ منبعیابی مواد اولیه محصولات است؛ و همچنان برنامهریزی برای گسترش آن در جریان است.
با کاهش چشمگیر واردات، خطوط تولید محصولات در کارخانه یونیلیور ایران به طور گسترده راهاندازی شدند. این امر سبب شد تا علاوه بر اشتغالزایی، محصولات با کیفیتی همتای محصولات تولید جهانی، در داخل کشور تولید شوند.
در طول دو دهه گذشته، شرکت یونیلیور توانسته است تا با حفظ و برقراری ارتباطات موثر در جامعه اعتمادسازی کند. در این مسیر، یونیلیور این افتخار را داشته است که از تایید بسیاری از ذینفعان در صنعت برخوردار باشد که همراهیشان در این راه، خود نشانی است بر اینکه توانسته تا همسو با هدف بومیسازی و رشد و ارتقای کیفیت محصولات داخلی پیشرفت کند. شرکا و ذینفعان یونیلیور در ایران شامل رسانه، شرکای تجاری، کارمندان، مشتریان، مصرفکنندگان، فروشندگان، مقامات و مسئولین، اصناف، بدنه علمی و دانشگاهی، محیط زیست و سایرین است.
امروزه با ورود به بیست و دومین سال فعالیت یونیلیور در ایران، این شرکت بر حضور در بازار و فرصتسازی برای مشارکتهای راهبردی تمرکز کرده است تا نقش موثر خود را در رشد صنعت کشور هرچه بیشتر تقویت کند.
ما همواره به دنبال ارتباط با افرادی هستیم که به آیندهای پایا علاقه دارند.
ما همیشه در دسترس هستیم. میتوانید با یونیلیور ایران یا یونیلیور جهانی، ارتباط برقرار کنید.
این وب سایت، متعلق به شرکت یونیلیور ایران، از زیرمجموعههای یونیلیور جهانی است.
Unilever 2025 ©