همایش تخصصی ارتباطات بازاریابی با حضور متخصصان، روز سهشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳، در سالن قلم کتابخانه ملی ایران برگزار شد. در این نشست که به همت رسانه دیامبرد برگزار شد، پریسا دانشفر، مدیر ارشد بازاریابی محصولات زیبایی و تندرستی یونیلیور ایران، به همراه شماری از فعالان حوزه بازاریابی و تبلیغات سخنرانی کردند.
در این همایش، مدیر ارشد بازاریابی محصولات تندرستی و زیبایی یونیلیور ایران با برشماری اصول کلیدی در رشد برند درباره ویژگیهای تمایزبخش محصولات غیرقابل چشمپوشی برای مصرفکنندگان بحث کرد. امروزه، یونیلیور ایران ۱۱ برند قدرتمند جهانی یونیلیور را بهصورت داخلی تولید و به بازار عرضه میکند و در تلاش است با تحلیل رفتار و بازخورد بتواند محصولات و خدمات متناسب با نیازهای مصرفکنندگان ارائه کند.
پریسا دانشفر در مقدمه ارائه خود درباره دانش رشد برند گفت: «دو فاکتور اصلی برای رشد برند تعریف شدهاند که هر دو در مغز همگی ما وجود دارند.» دانشفر با اشاره به دو نوع سازوکار عملکردی مغز که همزمان در حال پردازش اطلاعات هستند، افزود: «ویژگی سازوکار اول مغز غریزی، ناخودآگاه و حسی است؛ درحالیکه سازوکار دوم مغز کاملاً تحلیلی، منطقی و حسابشده است. ازآنجاییکه انسان در طول تکامل متوجه شده است که باید انرژی خود را تا جای ممکن ذخیره کند، برای تصمیمگیری هم رفتار مشابهی با صرف کمترین انرژی نشان میدهد. ما باید بتوانیم به ناخودآگاه ذهن مصرفکنندگان دسترسی پیدا کنیم و براساس آن عمل کنیم.»
دانشفر، در ادامه با برشماری سه اصل کلیدی در رشد برند؛ یعنی همبستگی مثبت بین تعداد خریداران و رشد برند، رابطه وفاداری مشتریان با پایای برند و رشد برند با جلب توجه خریداران گاهبهگاه (Light Buyers) به ضرورت آگاهی از نحوه چیدمان محصولات پرداخت.
در دنیای دیجیتال کنونی، رشد و دوام یک کسبوکار وابسته به غیرقابل چشمپوشی بودن برندهای آن است. این مسئله خود نشان از اهمیت رویکرد یک کسبوکار به جلب توجه مصرفکننده در دنیای اشباعشده از تبلیغات و نحوه رقابت در بازار دارد؛ درحالی که بخش بزرگی از مخاطبان نیز از تبلیغات هدفمند در فضای دیجیتال ناراضی هستند. در این راستا، دانشفر توضیح داد: «تا چند سال پیش، برندها، بهویژه در صنایع محصولات پرگردش، تصور میکردند مصرفکنندگان با آنها آشنا هستند و نیازی به جلب توجه آنها نیست؛ اما در دنیای کنونی، برندها باید عملکردی خارج از حاشیه امن خود نشان بدهند؛ وگرنه بازنده خواهند بود. امروزه تجارت الکترونیک (E-commerce) است که نقش مهمی در فروش بازی میکند و نه مگااستورها.»
یونیلیور ایران با اتکا بر اصول و دانش رشد برند، محصولات برتر شوینده خانگی، بهداشت فردی و زیبایی و تندرستی خود را با کیفیتی همتا با استانداردهای جهانی در ایران تولید و عرضه میکند و در این مسیر، همواره بر خلاقیت، جسارت و دسترسپذیری برندها برای تمام مصرفکنندگان تمرکز کرده است. با هدف قابل دسترس بودن محصولات برای تمام مصرفکنندگان، یونیلیور کانالهای فروش و بازاریابی خود در فروشگاههای فیزیکی و آنلاین توسعه داده است تا فرآیند خرید برای مصرفکننده سادهتر و لذتبخشتر باشد.
ما همواره به دنبال ارتباط با افرادی هستیم که به آیندهای پایا علاقه دارند.
ما همیشه در دسترس هستیم. میتوانید با یونیلیور ایران یا یونیلیور جهانی، ارتباط برقرار کنید.
این وب سایت، متعلق به شرکت یونیلیور ایران، از زیرمجموعههای یونیلیور جهانی است.
Copyright © 2024 Unilever. All rights reserved