همایش سیاستهای مسئولانه حوزه اجتماعی تامینکنندگان یونیلیور با حضور مدیر کل تامین و تدارکات منطقهای یونیلیور و شرکای تجاری این برند برگزار شد.
استفاده متعهدانه از منابع مختلف یکی از مواردی است که یونیلیور همواره آن را در دستور کار خود و شرکای تجاریش داشته و توانسته در طول سالهای فعالیت خود قوانینی را تحت عنوان RSP یا Responsible Sourcing Policy تدوین و در راستای استفاده متعهدانه از منابع انسانی و زیستمحیطی در اختیار تدوین و اجرایی کند. یونیلیور اجرای این قوانین را نه تنها برای خود بلکه برای تمام شرکای تجاریاش در سراسر زنجیره تولید لازم میداند تا بتواند ضمن توانمندسازی آنها شرایط بهتری را برای محیط اطراف خود فراهم کند.
در همین راستا مراسمی سهشنبه، ۱۵ شهریور ماه برگزار شد و یونیلیور میزبان شرکای تجاری خود در ایران بود تا با حضور مهدی نصیری، مدیرکل تامین و تدارکات یونیلیور در جمهوری اسلامی ایران، مروری بر تعهدات اجتماعی این مجموعه در حوزه بومیسازی و توسعه چرخه تولید داخل صورت بگیرد.
مهدی نورانی، مدیرکل ارشد ارتباطات و امور برون سازمانی یونیلیور ایران، آسیای میانه و منطقه قفقاز، در آغاز این همایش با تاکید بر ضرورت هدفمندسازی زنجیره ارزش در مسیر تبدیل توسعه پایا به دغدغهای دائمی اظهار داشت: «هر کسبوکار متکی بر دو سرمایه مهم نیروی انسانی و منابع زیستمحیطی است که در مسیر توسعه خود نیاز به هدفمندسازی راهبردهای بهرهوری این دو منبع دارد. برهمیناساس، متعهد به چشماندازهای سازمانی مجموعه مبنی بر مشارکت در توسعه زیرساختهای بهرهبرداری از ظرفیتهای صنایع بومی، از سال ۱۳۹۷ پروژه بومیسازی مواد اولیه موردنیاز تولیدات خود را ضمن حفظ کیفیت و با هدف کاربری بهینه آغاز کردیم. امروز به خود میبالیم که به برکت همراهی و تلاش بیوقفه شرکای تجاریمان موفق به پیادهسازی یکی از سریعترین برنامههای بومیسازی در کشور بودیم.»
در ادامه، مهدی نصیری با ارزیابی روند ارتقای الگوهای مدیریت پایا در سراسر زنجیره تامین کشور طی ۴ سال اخیر بیان داشت: «ما همواره به رشد و توسعهای که همراه شرکای تجاریمان در زنجیره تامین در جمهوری اسلامی ایران داشتیم افتخار میکنیم. از نخستین گام این پروژه در سال ۱۳۹۷ تا به امروز، شمار تامینکنندگان بومی همکار یونیلیور ایران رشدی دو برابری را شاهد بوده است؛ این امر موجب شد تا رشد کسبوکار ما از ۳۱٪ به ۸۶٪ برسد و رشدی سه برابری را تجربه کنیم.»
علی امینی، مدیرعامل شرکت بانینو، به عنوان یکی از تامینکنندگان کلیدی یونیلیور ضمن اشاره به دستاوردهای همکاری با یونیلیور، در رابطه با تجربه این همکاری گفت «یونیلیور برای ما تنها یک شریک تجاری نبود و نیست بلکه دانشگاه و استادی با تجربه و دلسوز است که در بانینو فرهنگ آموزش همه جانبه را نهادینه کرد. طی این مدت همکاری رویهها و دستورالعملهای زیست محیطی را مطابق با آموزشهای شرکت یونیلیور طی کردیم و با الزامات ایمنی، بهداشت و حضور دائمی پزشک در کارخانه تحولی عظیم در شرایط کار به وجود آوردیم که از آن جمله بهبود بهرهوری در کار و کیفیت محصولات تولیدی به همراه افزایش رضایتمندی کارکنان، کاهش خطرات ایمنی و استفاده مسئولانه از منابع طبیعی و انسانی را به دست آوردیم. امیدواریم با استمرار تمامی اقدامات انجام شده و آموزشهای بیشتر موجبات هرچه بیشتر رفاه و ایمنی پرسنل را فراهم آورده و هرروز بهتر از دیروز باشیم.»
در انتهای این مراسم از شرکتهای بسپار پلاستیک پارس، آسان پک قزوین، چاپ و بستهبندی فرارنگ آریا، شرکت بری کپ ایران، جمال بهداشت، صنایع چاپ و بستهبندی توژرنگ، شرکت امیا پارس، سیماب زرین و شرکت شیمیایی بهداشت به عنوان تامینکنندگان برتر تقدیر شد.
ما همواره به دنبال ارتباط با افرادی هستیم که به آیندهای پایا علاقه دارند.
ما همیشه در دسترس هستیم. میتوانید با یونیلیور ایران یا یونیلیور جهانی، ارتباط برقرار کنید.
این وب سایت، متعلق به شرکت یونیلیور ایران، از زیرمجموعههای یونیلیور جهانی است.
Unilever 2025 ©