دوم فروردین ۱۴۰۴، همزمان با ۲۲ مارچ ۲۰۲۵ از طرف سازمان ملل متحد روز جهانی آب نامگذاری شده است. در این روز به اهمیت آب آشامیدنی پاکیزه و همچنین دسترسی همگانی به منابع آبی کافی تأکید میشود. در حال حاضر در حدود ۲ میلیارد نفر از مردم جهان از دسترسی به منابع آبی و در حدود ۳٫۶ میلیارد نفر از دسترسی دائم و بیدردسر به آب آشامیدنی پاکیزه و بدون آلودگی محروم هستند.
اهمیت مسئله آب از دو جهت بیان شده است. اول از همه، حفاظت از منابع آبی در پی گرمایش زمین و اثرات مخرب تغییرات اقلیمی برای همه ساکنان زمین امری بسیار ضروری شناخته شده است. این حفاظت با نوآوری و دستاوردهای علمی برای جلوگیری از هدررفت آب و همچنین حفظ منابع آبی در دسترس امکانپذیر میشود. مورد دوم، دسترسی ایمن به آب آشامیدنی و سالم برای همه مردم جهان است. در پی گرمتر شدن زمین، نیاز به دسترسی به آب آشامیدنی سالم بسیار حیاتیتر از پیش است. همچنین دسترسی به آب سالم برای کاهش شیوع بیماری و ایجاد فضای پاکیزهتر ضروری است.
در یونیلیور دسترسی ایمن به آب و حفظ این منابع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. توجه به دسترسی به آب و ایمنی و بهداشت این منابع، از مسائل مهم برای رسیدن به اهداف «پایایی» و «برنامه اجرایی رشد ۲۰۳۰» ما است. ایمنی و بهداشت منابع آبی در زنجیره ارزش یونیلیور و همچنین دسترسی عادلانه به بهداشت بسیار ضروری محسوب میشود. برای بالا بردن استانداردهای سازمان در زمینه سلامتی و انصاف نیاز داریم تا به مسئله دسترسی ایمن به آب در سراسر جهان بیشتر توجه کنیم. این توجه شامل برداشت درست از منابع آبی، کمک به استفاده بهینه از آب در کشاورزی و صنعت و همچنین دقت در برنامهریزیهای صنعتی برای آینده میشود.
علاوه بر این، یکی از اهداف مهم سازمانهای بینالمللی و مردمنهاد، فراهم کردن زیرساخت دسترسی مطمئن به آب سالم برای همگان تا سال ۲۰۳۰ عنوان شده است. در یونیلیور همواره به مسئله دسترسی ایمن به آب سالم توجه داشتهایم و آگاه هستیم که این توجه باید با دقت بیشتری دنبال شود. ما در نظر داریم تا همکاریهای بیشتری برای کمک به مسئله آب در مناطق فعالیتمان داشته باشیم.
ما همواره به دنبال ارتباط با افرادی هستیم که به آیندهای پایا علاقه دارند.
ما همیشه در دسترس هستیم. میتوانید با یونیلیور ایران یا یونیلیور جهانی، ارتباط برقرار کنید.
این وب سایت، متعلق به شرکت یونیلیور ایران، از زیرمجموعههای یونیلیور جهانی است.
Unilever 2025 ©