خانه > اخبار > اخبار جهان > همکاری یونیلیور با سامسونگ برای کشف آینده صنعت شستشوی لباس

همکاری شرکت یونیلیور با سامسونگ برای کشف آینده صنعت شستشوی لباس

برندهای قدرتمند واحد شوینده خانگی شرکت یونیلیور،  Dirt Is Good(امو) و کامفورت با شرکت سامسونگ که در حوزه لوازم خانگی و فناوری‌ مصرفی در جهان پیشرو است، همکاری می‌کنند. درباره شیوه همکاری‌های ما برای تحول آینده صنعت شوینده خانگی و ارائه محصولاتی برتر، بیشتر بخوانید.

تحولات شگفت‌انگیزی در دنیای شستشوی لباس‌ها در حال رخ دادن است. تغییر عادات و رفتار مصرف‌کنندگان به معنی تحول نیازهای آنان است. این روزها چرخه‌های شستشوی لباس، پایاتر و کوتاه‌تر شده‌اند و مصرف‌کنندگان با الیاف جدیدتر و اشکال جدیدی از لکه‌ها سر و کار دارند. آنچه در گذشته به شکل کارهای خانگی طاقت‌فرسا به‌نظر می‌رسید، امروزه به تجربه‌ای ملموس‌تر و راحت‌تر برای مصرف‌کنندگان بدل شده است.

در همین حال، به لطف پیشرفت‌ها در حوزه هوش مصنوعی و علم رباتیک، فناوری دستگاه‌ها و ترکیبات شیمیایی محصولات شوینده با روندی بی‌سابقه در حال تحول و پیشرفت هستند.

علاوه‌براین، شوینده‌های لباس‌ها، نرم‌کننده‌های الیاف و ماشین‌های لباسشویی تاکنون در مسیری جدا از یکدیگر پیشرفت داشته‌اند.

برای خلق تجربه‌ای بی‌نظیرتر و پایاتر برای مصرف‌کنندگان، تمامی این پیشرفت‌ها باید در کنار یکدیگر انجام شوند. بر همین اساس برندهای Dirt Is Good (امو، Surf Excel، Breez، Ala، Skip، Rinso) و کامفورت با شرکت سامسونگ، پیشروی جهانی در تولید ماشین‌های لباسشویی، همکاری می‌کنند تا در کنار هم «سبک جدیدی از شستشو» را خلق کنند.

همکاری با شرکت سامسونگ، باعث می‌شود تا در کنار هم آینده صنعت شوینده را با چابکی و سرعت بیشتری نسبت به قبل شکل دهیم.

ظرفیت‌های بالا برای رشد

این همکاری استراتژیک نمونه‌ای از برنامه اجرایی رشد (GAP) یونیلیور است. برنامه‌ای که سرمایه‌گذاری‌های ما را بر نوآوری‌هایی بزرگ‌تر و بهتر معطوف کرده است تا به واسطه آن تجربه‌ای بی‌مانند از برتری را ارائه کنیم.

هدف، ترکیب آموخته‌ها و بینش‌های آینده برای دستیابی به دیدگاهی جامع نسبت به سبک جدید شستشوی لباس‌ها است. این امر تیم‌های تحقیق و توسعه را قادر می‌سازد تا با بهره‌گیری از پیشرفت‌های سریع فناوری در حوزه‌های شستشوی لباس و فناوری مصرفی، نوآوری و رشد گستره محصولات را ممکن سازند.

برندهای Dirt Is Good، کامفورت و شرکت سامسونگ، در کنار هم تلاش می‌کنند تا با ترکیب فناوری‌های هر دو حوزه، شیوه ارائه تجربه‌ای‌ کاملا متصل به شبکه را برای شستشوی لباس بررسی کنند و برای ساده و راحت‌تر ساختن شستشو، مطابق با سبک زندگی مدرن و نیازهای امروزی، بینش‌های جدیدی در شیوه بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری‌های هوشمند پیدا کنند.

ادواردو کامپانلا، سرپرست گروه کسب‌وکار، شوینده خانگی یونیلیور می‌گوید: «تاکنون، ماشین‌های لباسشویی و محصولات شوینده لباس در مسیر پیشرفت مجزایی قرار داشته‌اند؛ اما همکاری ما با شرکت سامسونگ باعث می‌شود آینده صنعت شستشوی لباس با سرعت و چابکی بیشتری نسبت به گذشته ایجاد شود. می‌توانیم رفتارهای متغیر مصرف‌کنندگان را با روندهای محبوب فناوری خانگی ترکیب کرده و رویکرد هوشمندانه‌تری برای شستشوی لباس ایجاد کنیم که با سبک زندگی پرمشغله امروزی سازگار باشد.»

حالت شستشوی کوتاه، نشان‌دهنده یکی از عوامل ارزش‌آفرین با رشد بالا در گستره محصولات شوینده لباس است. این حالت، سالانه از ظرفیت رشد گستره محصولات شوینده به میزان ٪۲۱ برخوردار است و انتظار می‌رود ارزش آن تا سال ۲۰۲۶ تا ۲ میلیارد یورو افزایش پیدا کند.

نگاهی به آینده

مایع شوینده Wonder Wash با استفاده از ماشین‌های لباسشویی هوشمند سامسونگ در مرکز تحقیق و توسعه ما در Port Sunlight، خانه نوآوری‌ واحد شوینده یونیلیور، آزمایش شد.  این محصول پر از فناوری، به‌صورت اختصاصی برای چرخه‌های سرد ۱۵ دقیقه‌ای که به‌طور فزاینده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، طراحی شده است. این محصول به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا نسبت به چرخه‌های شستشوی طولانی‌تر، به مقدار ٪۳۰ در مصرف آب و تا ٪۶۰ در مصرف انرژی، صرفه‌جویی کنند.

در اوایل سال جاری، سامسونگ ویژگی جدیدی در برنامه خود ایجاد کرده است که کاربران را قادر می‌سازد تا بارکد مواد شوینده را اسکن و مقدار مناسب مواد شوینده برای یک چرخه شستشو را دریافت کنند. این ویژگی به صرفه‌جویی در مصرف محصول و زمان کمک می‌کند. به بیانی دیگر، چرخه شستشوی لباس‌ها پایاتر و مؤثرتر می‌شود. یونیلور دسترسی به داده‌های مربوط به شوینده‌های مایع – برندهای Dirt Is Good و کامفورت – را برای شرکت سامسونگ فراهم کرد تا مرکز داده‌ای قدرتمندتر بسازد و تجربه‌ای بهتر برای مصرف‌کنندگان ایجاد کند. 

تاتی لیندنبرگ معاونت بازاریابی Dirt Is Good می‌گوید: «شستشوی لباس موضوعی نیست که افراد همیشه درباره آن صحبت کنند؛ بنابراین، این مشارکت فرصت‌های جدیدی برای ارتباط مستقیم ما با مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند شستشوی لباس‌های خود را به شیوه‌ای هوشمند انجام دهند، ایجاد می‌کند.»

«علاوه بر ترکیب تخصص و بینش‌مان در حوزه شوینده‌های لباس، این همکاری‌ شامل نوآوری‌های تازه و فعالیت‌های مشترک برای ترغیب مصرف‌کنندگان به انجام کاری است که اغلب به چشم کارهای طاقت‌فرسای خانگی دیده می‌شود.»

فناوری‌های لوازم خانگی، عامل رشد گستره محصولات شوینده

ماشین ‌لباسشویی‌هایی که در صدر محصولات باکیفیت بازار هستند، هر روز هوشمندتر می‌شوند. ٪۹۰ آن‌ها دارای چرخه‌های شستشوی کوتاه و سرد ۱۵ دقیقه‌ای هستند. همچنین استفاده از ویژگی‌هایی مانند تنظیم خودکار میزان مواد شوینده نیز در حال افزایش است.