یونیلیور در حال راهاندازی آزمایشگاه جهانی AI در تورنتو کاناداست.
آزمایشگاه فعالیت خود را با تمرکز بر سه حوزه کلیدی برای تاثیر حداکثری آغاز میکند.
نسل جدید AI و مدلهای داده برای رشد و نوآوری ارتقا پیدا خواهند کرد.
استعدادهای جهانی برای فعالیت در پروژههای مختلف استخدام خواهند شد.
از کاربرد هوشمصنوعی در بازاریابی گرفته تا تحلیلهای پیشرفته و یادگیری ماشینی در زنجیرههای تامین ما، هوش مصنوعی در حال حاضر به ارتقای فعالیتها و تاثیرگذاری در یونیلیور کمک میکند.
سوال اینجاست: گام بعدی ما برای هوش مصنوعی چیست و چگونه به بهترین نحو به کسبوکار ما میکند؟
از این هفته، اولین آزمایشگاه Horizon3 یونیلیور در تورنتو کانادا به پاسخ به چنین سوالی خواهد پرداخت.
این آزمایشگاه که توسط تیم عملیاتهای داده و تحلیلها ایجاد شده است، بر اساس مدلی هیبرید طراحی شده که توسط آن کارکنان یونیلیور با دانشگاهها، استارتآپها و رهبران افکار در پروژههای پژوهشی مختلف هوش مصنوعی همکاری میکنند.
این اقدامات گسترده هستند، اما تمرکز ویژهای بر هوش مصنوعی خواهند داشت و به ما کمک خواهند کرد تا از فناوریهای جدید برای کسبوکار در بلندمدت استقبال کنیم.
اندی هیل، سرپرست ارشد واحد داده یونیلیور میگوید: «شرکت یونیلیور در ایجاد و استفاده از فناوری هوش مصنوعی در کسبوکار خود سرمایهگذاری چشمگیری میکند». راهاندازی اولین آزمایشگاه هوش مصنوعی به پیشرفت ما در سراسر جهان کمک میکند و ما را قادر میسازد بر سوالات بزرگی که میخواهیم با هوش مصنوعی به آن پاسخ دهیم، بهطرز مناسبی تمرکز کنیم.
او افزود: ما تلاش میکنیم تا مشکلات واقعی را با نوآوری حل کنیم و تاسیس این آزمایشگاه در تورنتو به ما اجازه میدهد تا به استعدادهای مختلف در حوزه فناوری و برخی از بهترین ذینفعان در کسبوکار دسترسی پیدا کنیم.»
اگرچه ۱۵ حوزه کسبوکار شناسایی شدهاند، آزمایشگاه در مرحله اول بر سه حوزه که دارای بیشترین ظرفیت برای اثرگذاری فوری هستند، تمرکز میکند: پیشبینی، مدلسازی ارتباطات پیچیده دادهها با فناوری گراف و ارائه دیدگاه درباره روندها، الگوها و پیشبینی با هوشمصنوعی مولد.
این پروژهها برای بکارگیری محققان دانشگاهها و دیگر متخصصان و ذینفعان انجام میشوند.
گری بگدانی، سرپرست علوم دادهها در آمریکای شمالی و واحد داده و تحلیل کانادا میگوید: «ما درباره نتایج به دو شیوه میتوانیم حرف بزنیم»
«آنها در مرحله اول بر اثرات طرحهای فعلی تمرکز دارند و در مرحله دوم اثرات احتمالی بلندمدت فناوریهای جدید تمرکز میکنند.»
Gen AI (هوش مصنوعی مولد) برای مثال تا کنون به شیوههای مختلفی در شرکت یونیلیور مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، پیشرفت پیوسته در فناوری به معنی آن است که اثرات آن در حال افزایش و تنوع یافتن است.
این امر به ویژه در ارتباطات با مصرفکنندگان مؤثر است، برای مثال ارائه راهکارهای جدید و مؤثرتر در تولید محتوا و ارتباط مصرفکنندگان.
گری میگوید: «هوش مصنوعی مولد با دستهبندی، خلاصهکردن و سازماندهای مقدار بالای دادهها، به سهولت دسترسی و استفاده از دیدگاههای این وبسایتها کمک میکند».
دیگر حوزههای مورد تمرکز ما مانند برنامههای دادههای آماری حوزههای تازهای برای یونیلیور هستند، اما ظرفیتهای هیجانانگیزی نیز به همراه دارند.
گری میگوید: «سادهتر کردن دادههای پیچیده و ارائه آنها توسط این مراکز دادههای آماری، فواید بسیاری دارد. مانند سادهتر شدن ارائه نمودار تصویری دادهها و ارتباط آن با یکدیگر».
همچنین این مراکز میتوانند با شناسایی ارتباط بین محصولات و مصرفکنندگان و مدیریت ارتباط بین کاربران، پستها و تعاملات به موتورهای جستجو و توصیهکننده و برنامههای اجتماعی قدرت بیشتری ارائه کنند.»
این مزایا میتوانند مستقیما در حوزههایی مانند منبعیابی مواد برای تحلیل رفتار مصرفکنندگان مورد استفاده قرار بگیرند.
چشمانداز ما ساخت اکوسیستمی است که در آن افکار مختلف برای ارائه راهکارهایی مؤثر گرد هم میآیند
اندی هیل، سرپرست ارشد داده یونیلیور
اما این نمونهها تنها بخشی از آنچه به آزمایشگاه Horizon3 قدرت میدهند هستند. عوامل دیگر شامل نبوغ و هوش انسانی میشوند.
اندی با اشاره به استفاده صحیح از فناوری و استعداد در جای خود و توانایی تحولبخشی آزمایشگاه میگوید: «چشمانداز ما ساخت اکوسیستمی است که در آن افکار مختلف گرد هم میآیند و با استارتآپها، رهبران صنعت، دانشگاهها و صاحب نظران در سراسر جهان برای ایجاد راهکارهایی اثرگذار همکاری میکنند».
او افزود: «ما به دنبال بدل شدن به معماران نوآوری هستیم. افرادی که امور روزمره و متداول را به چالش میکشند، با تمام ظرفیت نوآوری میکنند و شیوه کسبوکار ما را متحول میکنند».
ما همواره به دنبال ارتباط با افرادی هستیم که به آیندهای پایا علاقه دارند.
ما همیشه در دسترس هستیم. میتوانید با یونیلیور ایران یا یونیلیور جهانی، ارتباط برقرار کنید.
این وب سایت، متعلق به شرکت یونیلیور ایران، از زیرمجموعههای یونیلیور جهانی است.
Unilever 2025 ©